Sådan får du annulleret en parkeringsbøde

Der findes næsten ikke noget mere irriterende end en parkeringsbøde og slet ikke, hvis man troede at parkeringen var lovlig. Du har dog en god chance for at få parkeringsbøden annulleret, hvis parkeringspladsen tilhører en butik.

I dagens indlæg giver jeg dig et godt råd til, hvordan du kan få en parkeringsbøde annulleret. Et råd jeg selv har fulgt og fået en retmæssig parkeringsbøde annulleret, da jeg ikke mente den var retfærdig.

Start med en klage til parkeringsselskabet

Det første skridt er at klage til selve parkeringsselskabet, da din parkeringsafgift derved stilles i bero indtil at klagen er afgjort. Du skal være opmærksom på, at der en klagefrist som du skal overholde. Parkeringsselskabet kan ikke opkræve betaling for at behandle din klage.

Når du klager skal du gøre dette elektronisk, så du kan dokumentere din klage såfremt dette skulle være nødvendigt.

Skriv til den butik som ejer parkeringspladsen

Det næste skridt er at skrive til butikken som ejer parkeringspladsen. Butikkerne er naturligvis ikke interesseret i negativ omtale, og i mange tilfælde tjener butikkerne heller ikke noget synderligt på parkeringsbøderne, så de er oftest interesseret i, at hjælpe dig med en annullering af en parkeringsbøde såfremt de kan.

Jeg har selv fået en parkeringsbøde for ikke så længe side, da den elektroniske parkeringsskive desværre løb tør for strøm imens jeg handlede i et byggemarked, hvilket medførte en parkeringsafgift. Jeg skrev til byggemarkedet og fik bøden annulleret til trods for, at den var retmæssig udstedt.

Hvem ejer parkeringspladsen?

Er parkeringspladsen kun tilknyttet en butik er det med stor sandsynlighed den ene butik som ejer parkeringspladsen. Er der flere butikker, kan det være en mere vanskeligt affære, at finde ud af hvem der ejer hvad. Du kan i dette tilfælde skrive til alle butikkerne og håbe, at en af dem er den rette ejer.

I nogle tilfælde er det en helt tredje part som ejer parkeringspladsen, hvorfor butikken desværre ikke kan være behjælpelig.

Hvad skal du skrive?

Du skal starte med at præsentere hvorfor du skriver; at du har fået en parkeringsbøde imens du handle i deres butik. Det er en god idé at gøre det klart og tydeligt, at du mener parkeringsbøden er uretfærdig og at du parkerede i god tro.

Efterfølgende skal du give dem en grund til at hjælpe dig. Du kan f.eks. skrive, at du ofte kommer i butikken og det vil være ærgerligt, at du nu associere dem med den uretfærdige parkeringsbøde du har fået.

Der kan godt forekomme noget ventetid før, at butikken giver dig en tilbagemelding. Det er grunden til, at du også skulle klage til parkeringsselskabet så du vinder noget sagsbehandlingstid.

Du kan læse min e-mail til byggemarkedet her.

Hvad sker der nu?

Forhåbentlig giver butikken dig en tilbagemelding med, at de vil hjælpe dig med at annullere parkeringsafgiften ved parkeringsselskabet. Dette skete i mit tilfælde, jeg skulle blot sende dem nummeret på parkeringsafgiften og så ville de klare resten.

Hvis parkeringsselskabet vender tilbage før butikken, har du som regel mulighed for at klage 2 gange over parkeringsafgiften, hvorfor du bør klage igen 2. gang for at vinde noget mere tid. Husk at læse op på hvilke klage regler og frister der gælder for netop det parkeringsselskab, som har udstedt din parkeringsafgift.

Afrunding

Som du kan læse kan det godt betale sig at klage til ejeren af parkeringspladsen, da dette kan medføre en annullering af parkeringsbøden. Har du heldet med dig og får din parkeringsafgift annulleret, kan du kvittere med en god anmeldelse på f.eks. Google eller Trustpilot som tak for deres hjælp.

Andre spændende indlæg